Kategorie: Wszystkie | Seo
RSS
niedziela, 05 października 2014

http://8tracks.com/users/kamilcas2

http://8tracks.com/users/kamilcnr5

http://8tracks.com/users/kordianwrb3

http://8tracks.com/users/zbyszekbtb0

http://boards.lovelyish.com/profile/kamilckw2

http://boards.lovelyish.com/profile/kordianwcr8

http://boards.lovelyish.com/profile/kordianwny2

http://boards.lovelyish.com/profile/kordianwpg3

http://boards.lovelyish.com/profile/zbyszekbcc9

http://cycling74.com/forums/users/kamilcpe0

http://cycling74.com/forums/users/kamilcwy9

http://cycling74.com/forums/users/kordianwts2

http://cycling74.com/forums/users/zbyszekbvw7

http://disqus.com/kamilcsv0

http://disqus.com/kordianwuk6

http://disqus.com/zbyszekbgi8

http://disqus.com/zbyszekbta6

http://ebookee.org/user/kamilchf1

http://ebookee.org/user/kamilcis4

http://ebookee.org/user/zbyszekbjh4

http://ebookee.org/user/zbyszekbpc9

http://ebookee.org/user/zbyszekbre9

http://friendfeed.com/kamilcsw1

http://friendfeed.com/kordianwfn8

http://friendfeed.com/zbyszekbbo0

http://heintzelman-1.polyvore.com

http://hollman-1.polyvore.com

http://kamilcka0.hubpages.com

http://kordianwqr0.newsvine.com/_tps/_author/profile

http://kordianwtf5.livejournal.com/profile

http://kordianwxc8.hubpages.com

http://kordianwzk4.newsvine.com/_tps/_author/profile

http://myspace.com/zbyszekbqk6

http://prevett.polyvore.com

http://profiles.delphiforums.com/kamilcit6

http://profiles.delphiforums.com/kordianwcj9

http://profiles.delphiforums.com/zbyszekbgl4

http://ratemyarea.com/people/kamil-95499

http://ratemyarea.com/people/kordian-95224

http://ratemyarea.com/people/zbyszek-95234

http://ratemyarea.com/people/zbyszek-95235

http://tinychat.com/kamilchd5

http://tinychat.com/kamilcna0

http://tinychat.com/kamilcxy8

http://tinychat.com/zbyszekbah8

http://tinychat.com/zbyszekbgr8

http://velzeboer.polyvore.com

http://www.aws.org/cgi-bin/mwf/user_info.pl?uid=100072580

http://www.aws.org/cgi-bin/mwf/user_info.pl?uid=100072583

http://www.aws.org/cgi-bin/mwf/user_info.pl?uid=100072589

http://www.aws.org/cgi-bin/mwf/user_info.pl?uid=100072702

http://www.codeproject.com/Members/kamilchl1

http://www.codeproject.com/Members/kamilcid7

http://www.codeproject.com/Members/zbyszekbkx1

http://www.codeproject.com/Members/zbyszekbqm3

http://www.fashiolista.com/style/kamilcfm0/profile

http://www.fashiolista.com/style/kamilcmp8/profile

http://www.fashiolista.com/style/kamilcxc8/profile

http://www.fashiolista.com/style/kordianwxx6/profile

http://www.gogobot.com/user/keescidoni1970

http://www.gogobot.com/user/miwonciastun1976

http://www.gogobot.com/user/snowsickdoctchak1977

http://www.goodreads.com/kordianwpb9

http://www.goodreads.com/kordianwsa7

http://www.goodreads.com/kordianwyy5

http://www.goodreads.com/zbyszekbmu5

http://www.goodreads.com/zbyszekbnu1

http://www.hotelchatter.com/user/kordianwcr8

http://www.hotelchatter.com/user/kordianwpx6

http://www.hotelchatter.com/user/zbyszekbjb0

http://www.ooizit.com/members/kordianwdg1

http://www.purevolume.com/listeners/kordianwdq1

http://www.purevolume.com/listeners/kordianwpa0

http://www.purevolume.com/listeners/kordianwvr5

http://www.purevolume.com/listeners/zbyszekbea2

http://www.purevolume.com/listeners/zbyszekbvk4

http://www.scribd.com/kamilcdg9

http://www.scribd.com/kamilcow8

http://www.scribd.com/kamilcyw8

http://www.scribd.com/kordianwje5

http://www.scribd.com/zbyszekbom5

http://www.sportspyder.com/users/kamilcma1

http://www.sportspyder.com/users/kamilcns0

http://www.sportspyder.com/users/zbyszekbos8

http://www.thisnext.com/by/kamilcaf2

http://www.thisnext.com/by/kamilcdt5

http://www.thisnext.com/by/kamilcia7

http://www.thisnext.com/by/kordianwmq0

http://www.zazzle.com/about

http://www.zedge.net/profile/kamilcob4

http://www.zedge.net/profile/kamilcvt5

http://www.zedge.net/profile/kordianwba8

http://www.zedge.net/profile/zbyszekblx9

http://zbyszekbfz8.hubpages.com

http://zbyszekblf6.hubpages.com

http://zbyszekbmf0.livejournal.com/profile

http://zbyszekbph8.newsvine.com/_tps/_author/profile

http://zbyszekbtl6.livejournal.com/profile

https://github.com/kamilclc7

https://github.com/kamilcsc1

https://github.com/kordianwrv8

https://github.com/zbyszekbmh2

https://kdp.amazon.com/community/profile.jspa?userID=490861

https://kdp.amazon.com/community/profile.jspa?userID=490975



13:14, saredmarek , Seo
Link Komentarze (2) »
wtorek, 03 września 2013

Czasem sobie czytam posty na forach zaczynające się pytaniem „Do ilu katalogów dziennie dodawać stronę” lub „Ile artykułów dziennie dodawać do presell page”. Tak mnie zastanawia to poszukiwanie recepty na pozycjonowanie, bo algorytmu Google nikt nie zna i mogą być jedynie lepsze lub gorsze teorie, mniej lub bardziej sprawdzone w działaniu. W sumie odpowiedz zależy od dość sporej liczby czynników i też nie jest za bardzo precyzyjna. Do tego dochodzi jeszcze optymalna pod względem bezpieczna / efektywna i mamy już dość spory kawałek wiedzy o pozycjonowaniu. Poniżej kilka elementów, które warto uwzględnić przy podjęciu decyzji o działaniach związanych z linkowaniem strony.

Wytyczne Google

Nie żebym był jakimś wielkim fanem tego co Google pisze, bo to w sumie same ogólniki i marketing, ale to ich piaskownica i ich zabawki to warto przeczytać. Przy okazji czytałem ostatnio jakiś artykuł, że Google ustala własne prawa (cenzuruje wyniki, wyrzuca strony z indeksu) i to nie w porządku. Hmm, ich aplikacja to mogą sobie ustalać zasady jakie chcą i wywalać co chcą, ktoś chce dodać swoją stronę to dodaje, a tu proszę własność społeczna. Wracając do tematu.

„Należy pamiętać, że nasze algorytmy rozróżniają linki naturalne od nienaturalnych. (…) Tylko naturalne linki są przydatne do celów indeksowania oraz określania pozycji witryny w rankingu.”

Pomijając prawdziwość tych zdań, to wniosek jest taki, że Google najbardziej ceni naturalne linkowanie strony. Oznacza to, że zdobywanie linków powinno przypominać naturalne linkowanie oraz przyrost linków powinien być podobny.

Dla mnie naturalne linkowanie ma charakter losowy, to znaczy linki pojawiają się z różnego rodzaju stron w różnych odstępach czasu i ilości. Nie uważam za naturalne metody równomiernego czy wykładniczego przyrostu, może i są w miarę skuteczne, ale na pewno nie charakteryzują się naturalnością. Ciekawą sprawą jest, że przy naturalnym zdobywaniu linków występują też spadki a przy pozycjonowaniu raczej się tego nie spotyka.

Metoda linkowania

Najmniej pracochłonna i bezpieczna to rzeczywiście naturalne linkowanie, czyli stawiamy stronę i czekamy na linki tworząc porządne treści (muszę kiedyś spróbować). Reszta sposobów może się łączyć już z nakładaniem kar przez Google i to nie tylko z powodu swl jak by niektórzy chcieli. Każda metoda sztucznego pozyskiwania linków może skończyć się nieprzyjemnie jeżeli jest nieumiejętnie stosowana. Najczęstszy błąd do zbyt szybki przyrost linków o tym samym anchorze do nowej domeny (najczęściej kończy się filtrem na określone słowo). Na bana raczej nie można sobie zapracować poprzez linkowanie strony.

Szybkość indeksowania linków

Warto pamiętać o tym, że o zliczeniu linku decyduje moment zindeksowania go przez bota Google a nie moment dodania go na jakiejś stronie. Stąd ilość dodawanych linków dziennie może być wyższa, ponieważ szybkość indeksowania stron jest różna i na jednej bot może znaleźć link w ciągu tygodnia a na innej w ciągu miesiąca. Duża liczba linków ze stron, które są na tyle silne żeby indeksować się praktycznie od razu, raczej nam nie zaszkodzi. Bardziej należy uważać na zbyt dużą liczbę linków ze stron o niskiej jakości np. swl. Tak na marginesie, linkowanie nowej strony tylko z swl jest mało rozsądne (chyba, że ktoś ćwiczy wyciąganie stron z filtrów).

Różnorodność anchorów

Kolejny aspekt związany z linkowaniem to rodzaj anchoru jaki kieruje do linkowanej domeny. Przy naturalnym linkowaniu to osoba umieszczająca link do naszej strony decyduje o tym i z powodu, że każdy widzi inaczej daną stronę anchory często różnią się między sobą. Kiedy pozycjonujemy stroną najczęściej skupiamy się na anchorze, który jest słowem wybranym przez nas do pozycjonowania. A warto zachować różnorodność, odmiany, synonimy, różne skojarzenia to rzeczy, które powinny decydować o postaci anchora. Może strona nie pnie się tak pięknie w górę, ale zyskujemy względne bezpieczeństwo i ogólny wzrost mocy domeny. Warto od czasu do czasu zajrzeć do narzędzi dla webmasterów – Twoja witryna w sieci – Linki do Twojej witryny / Tekst zakotwiczenia.

Wiek i siła strony linkowanej

Co innego linkowanie nowej strony a co innego strony, która jest już dłuższy czas w Google i posiada linki z innych serwisów. Świeża domena, która nie ma jeszcze statusu (rankingu) w indeksie Google, jest dużo bardziej podatna na przyrost linków i ich jakość. Wahania oraz słabe linki mogą zasadniczo wpłynąć na jej ocenę przez wyszukiwarkę. Istniejącej już jakiś czas strony, dużo trudniej zaszkodzić niewłaściwym linkowaniem (ilość i jakość linów oraz ich anchor). Nie są tak podatne na wszelkiego rodzaju kary nakładane na strony przez Google jak filtry lub ban.

Filtr i ban

Teorii o tym za co można dostać filtra lub bana od Google, jest właściwie tyle ilu pozycjonerów. Od tego, że jest to sprawa losowa i po prostu może Ci się przytrafić (osobiście się nie zgadzam) po wszelkiego rodzaju uzasadnienia błędów w pozycjonowaniu. Co do losowości to jeszcze nie zauważyłem, żeby Google filtrowało porządne strony. Są po prostu strony lepiej lub gorzej pozycjonowane i wśród tych drugich kary zdarzają się częściej, no ale kto powie, że źle pozycjonuje.

W kwestiach linkowania jest raczej zgodność co do tego, że można dostać filtr natomiast nie bana. Najczęściej spotykane przypadki to zbyt szybki przyrost linków (sandbox), ten sam anchor (filtr na słowo), spamowanie linkami (filtr na domenę). To oczywiście duże uproszczenie i bardziej bym je traktował z przymrużeniem oka, choć jest w tym trochę sensu. Myślę, że najlepszy sposobem na unikanie filtrów jest rozsądne linkowanie (analiza jak się zachowuje strona przy linkowaniu), lepiej mniej niż się byśmy chcieli (Google jest powolny i nie warto się śpieszyć).

Moje własne praktyki

Przy nowych domenach zaczynam od porządnych linków, z dobrego zaplecza jeżeli mam lub porządne artykuły w silnych serwisach, dalej kilka, kilkanaście porządnych katalogów z dobrymi opisami. Kiedy domena znajdzie się w indeksie to tak do 5 katalogów dziennie i kilka artykułów do precli, przy okazji szukam tematycznych stron gdzie można umieścić link.

W między czasie tworzę kilka zapleczówek i jakiś serwis wspierający w niszowej tematyce. Dalej linkuję już domenę losowo, czyli jak mam akurat czas i ochotę albo sobie o niej przypomnę i urozmaicam źródła linków. Czasem wychodzi kilkanaście – kilkadziesiąt linków na tydzień, czasem wychodzi kilka. Jak nie mam koncepcji i chęci na linkowanie to optymalizuję stronę.



Blokada indeksowania

Na forum Google dla Webmasterów mieliśmy już nieodosobnione przypadki, kiedy opublikowana strona miała niezmienione polecenie dla robotów „noindex” w nagłówku.
Prawidłowy zapis:

<meta name="Robots" content="index, follow" />

Zablokowany dostęp:

<meta name="Robots" content="noindex, follow" />

Ten sam robot Google może mieć zablokowany dostęp do strony w pliku robots.txt:

User-agent:*
 disallow: /

Status błędu 404

Każdy serwer w momencie połączenia klienta z adresem wysyła kod z informacją o statusie adresu. Adres dostępny (strona działająca) wysyła status 200. Zdarza się, że w wyniku błędu programisty lub błędów w konfiguracji  na serwerze opublikowana strona wysyła status 404, czyli błędu. Taka strona nie zostanie zaindeksowana.

Domena z negatywną historią

Kupując domenę dla swojej strony należy ją wcześniej sprawdzić, czy nie ma barwnej historii, czyli czy nie była używana przez spamera i nie posiada nałożonej kary w Google. Od zeszłego roku wiemy oficjalnie, że zmiana właściciela domeny nie kasuje sankcji na nią nałożonych. Domenę możemy sprawdzić w archiwum internetu, a jej podlinkowanie zewnętrzne w serwisach takich jak ahrefs.com czy majesticseo.com. Jeśli już mam domenę podpiętą pod serwis, interesujące nas informacje możemy znaleźć w Narzędziach Google dla Webmasterów.

Brak wartości dla użytkowników

Google może podjąć decyzję o nieindeksowaniu witryny, jeśli ta nie niesie ze sobą żadnej wartości. Jeśli zamiast wartościowej witryny stoi pusty WordPress, lub jedyną jego treścią są dwa (typowe dla precli) artykuły o niskiej jakości, Google może niezaindeksować strony.

Brak kanonicznych adresów

Na anglojęzycznym forum dla webmasterów mamy przykład, w którym mapa strony wskazuje na niekanoniczne adresy witryny. W swojej karierze mieliśmy jeszcze inny przykład witryny z ustawionym przekierowaniem 301 na adresy podstron „bez www”, a w nagłówkach podstron adres kanoniczny był „z www”. Ze względu na sprzeczne komendy, Google nie mogło zaindeksować witryny.



Tagi: SEO
19:09, saredmarek , Seo
Link Dodaj komentarz »

Webmasterzy mają czasami problem z oceną jakości linków – który link jest nienaturalny i dlaczego. Jest to szczególnie ważne podczas sporządzania listy linków do zrzeknięcia (disavow tool). Nie ma oficjalnej definicji linków nienaturalnych, a dokumentacja Google jest w tym względzie ogólna. W gruncie rzeczy nie trzeba tworzyć definicji ponad to, co zostało już określone. Przypomnę: link nienaturalny to każdy aktywny link, który umieszczono w celu manipulacji rankingiem wyszukiwarki.

Podlinkowanie słowa kluczowego w celu polepszenia pozycji będzie zawsze sztuczne i nienaturalne, przez co sprzeczne ze wskazówkami dla webmasterów. Nie oznacza to automatycznie, że każdy link umieszczony przez webmastera jest nienaturalny. Promować swoją witrynę warto zawsze, ale wśród ludzi.

 

Cechy linków nienaturalnych:

  • przeznaczenie

link nienaturalny skierowany jest tylko do robotów wyszukiwarek. Może być umieszczony w miejscu słabo widocznym dla użytkowników, np. pod stopką strony. Nienaturalne linki w tekście mogą być ostylowane w taki sposób, aby nie wyróżniały się od tekstu. Link dla użytkowników będzie zawsze wyróżniony, aby zachęcał do kliknięcia. 

Linki takie są rozpoznawalne przez roboty, ale niekoniecznie przez użytkowników.

  • miejsce

charakterystyczne tłumaczenie dla linków nienaturalnych to katalog stron, “zadbane serwisy z tematycznymi artykułami”, itp. Są to miejsca, które od samego początku powstają w jednym celu – manipulacji rankingiem wyszukiwarki. Mimo zapewnień, że są to “zadbane” i “naturalne” strony, ich adresy nie są publikowane na forum. Jeśli masz opory przed podaniem adresu, na którym znajduje się link do Twojej witryny, to z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że jest to próba manipulacji rankingiem wyszukiwarki i taki link jest nienaturalny.

Do takich miejsc należą seokatalogi, precle, stopki małowartościowych stron i blogów. Takimi miejscami są również serwisy współpracujące z automatycznymi dodawarkami. Dobrym linkiem na wartościowej stronie zawsze warto się pochwalić, choćby po to, aby wzbudzić podziw wśród konkurencji ;)

 

  • anchor tekst

w 90 procentach nienaturalny link zawiera podlinkowane komercyjne słowo kluczowe. Podlinkowane mogą być również słowa kluczowe w połączeniu z nazwą miejscowości, co jest już całkowitą karykaturą.

Istnieją również linki nienaturalne bez słowa kluczowego – najczęściej w niemerytorycznych komentarzach na blogach, księgach gości oraz na forach internetowych. Jeśli do jednej strony prowadzi kilkaset czy kilka tysięcy linków z komentarzy o treści “o, super wpis na pewno tu wrócę” to jest to zwyczajny spam. 

  • ilość

spam, aby był skuteczny, musi być masowy. W tym celu używa się programów automatyzujących działanie, ale to wymusza stosowanie tych samych ustawień do masowego postowania. Automatyczny “blast” widać jak na dłoni – setki bliźniaczych wpisów dodanych na setkach i tysiącach domen w niemal tym samym czasie.

 

Jak oddzielić złe linki od dobrych?

Szczegółową listę linków pobranych z Narzędzi dla Webmasterów trzeba przejrzeć. Żaden automat nie zrobi tego tak dokładnie jak człowiek. Są programy, które wspomagają ten proces i przyspieszają pracę. Nie są one tematem tego artykułu, dlatego skupimy się na samych linkach.

 

Musimy sprawdzić, czy link istnieje

  • Jeśli korzystaliśmy z systemów wymiany linków, to lista z GWT może obejmować podstrony, na których niedawno jeszcze były linki do naszego serwisu.
  • Jeśli adres wskazuje na forum, to tam również link mógł zostać usunięty przez moderatora czy administratora.
  • Jeśli to spamowy komentarz na blogu, to również mógł zostać usunięty przez blogera.

 

Jeśli link istnieje, sprawdź, na jakiej stronie się znajduje. Jeśli:

  • to katalog, do którego dodaje się wpisy za pomocą automatycznej dodawarki;
  • to katalog, do którego dodaje się wpisy bez moderacji;
  • to katalog, który emituje linki z systemów wymiany linków;
  • to seokatalog, z którego strony linkowane są podlinkowanymi słowami kluczowymi;
  • to katalog, w którym trzeba zapłacić za link dofollow;
  • to precel, z którego linki osadzone są w tzw. artykułach o ustalonej długości z ustaloną ilością linków;
  • to blog/precel/strona emitująca linki z systemów wymiany linków;
  • to blog/strona z ostrą pornografią, treściami dla dorosłych;
  • to strona zainfekowana wirusami;
  • to strona zawierająca wygenerowaną automatycznie bezsensowną treścią;
  • to strona, której nie pokazałbyś swoim klientom;
  • to strona należąca do sieci wygenerowanych półautomatycznie stron zapleczowych;
  • to jeden z setek czy tysięcy komentarzy linkujących do różnych stron linkami ze słowami kluczowymi;
  • to nieaktywny profil na nietematycznym, zagranicznym, opuszczonym forum;
  • to jeden z wielu spamowych wpisów na opuszczonym lub niemoderowanym forum;
  • to jeden z wielu niemerytorycznych wpisów na forum, z którego linki wychodzą do wielu komercyjnych serwisów;

to mamy do czynienia z nienaturalnym linkiem.



sobota, 31 sierpnia 2013

Twórcy witryn zbierających dane o stronach internetowych również mogą zarabiać. W Internecie powstało wiele serwisów takich jak katalog stron. Niestety w większości z nich jakość pozostawia wiele do życzenia. Często znajduje się w nich spam, a dodawane strony nie są wartościowe. Wyklucza to przydatność dla przeciętnego użytkownika. Jeśli chcemy aby nasz katalog stron zachował jakość wpisów musimy je moderować. Co jednak wynagrodzi naszą pracę? Jest rozwiązanie. Pobierajmy opłaty od umieszczanych wpisów. Webmasterzy dodający strony w naszym katalogu stron będą mieli gwarancję jakości i że ich strona nie znajdzie się w sąsiedztwie spamu. Płatność najlepiej wprowadzić za pośrednictwem premium SMS. Owszem, dużą prowizję pobiera operator i usługodawca, jednak jest to najprostszy sposób na zapłacenie. Chcąc dokonania przelewu na konto w banku możemy zniechęcić webmasterów do dodawania stron, tym samym powodując, że nasz katalog stron stanie się pusty, bezużyteczny i nieopłacalny. Wyjście pośrednim jest skorzystanie z płatności internetowych jak np. PayPal. Dzięki temu nie stracimy na prowizjach a dla dodającego nie będzie dużego problemu.



Serwisy zbierające informacje o stronach internetowych jak np. adres, zrzut ekranu czy opis to katalog stron. Dane te są podzielone na tematyczne kategorie. Dzięki temu użytkownicy szukający stron o, przykładowo, tworzeniu stron internetowych mogą bez problemu zobaczyć jakie są obecnie dostępne w Internecie o danej tematyce. Zanim wejdą na daną witrynę zobaczą jej zrzut ekranu i krótki opis zawierający informacje o zawartości strony. Przez to można ocenić czy warto odwiedzać stronę czy lepiej nie tracić czasu i dalej przeglądać katalog stron w poszukiwaniu lepszej pozycji. Dla webmastera tworzącego strony internetowe to również korzyść, bo dostaje dobrą, bardzo często darmową, reklamę i wiele wejść licznych użytkowników poszukujących konkretnych informacji, którzy zapewne będą powracać na stronę w nadziei na jej aktualizację i rozwijanie prowadzonej tematyki. Szukając takich stron w Google, użytkownik może stracić dużo więcej czasu. A nieraz nie ma szansy odwiedzić hobbystycznych witryn jeśli jest na oblegany temat, bo duże firmy mocno się pozycjonują nie pozwalając być wysoko w wynikach wyszukiwaniach amatorom.



piątek, 30 sierpnia 2013

1. To Ty kontrolujesz sposób budowania wizerunku marki

Poprzez obecność fraz kluczowych związanych z marką w kampanii SEM w łatwy i szybki sposób zyskujesz kontrolę nad przekazem marketingowym, który odzwierciedla aktualną strategię komunikacji np. nowej promocji, produktu, usługi itp. Jeśli zabraknie Twojego linku wśród tych wyników, z pewnością znajdą się tam twoi afilianci i dystrybutorzy (np. dealerzy samochodowi, sieci franczyzowe, resellerzy). W takim wypadku to oni przejmą kontrolę nad tym w jaki sposób przebiega komunikacja marketingowa Twoich produktów lub usług w wyszukiwarce. Pamiętaj, że zmiana nagłówka strony, aby przekazać komunikat w linku organicznym, może skutkować gorszą pozycją dla fraz generycznych w SEO, które pozycjonujesz. Dodatkowo, zmiany te mogą być widoczne z opóźnieniem, związanym z czasem potrzebnym Google na ponowną indeksację strony.

2. Nie oddajesz swojego biznesu konkurencji

Polityka ochrony znaków towarowych przez Google obowiązująca na terytorium Polski zakłada możliwość zastrzeżenia użycia przez konkurencję naszego znaku towarowego w kampaniach linków sponsorowanych, zarówno jeśli chodzi frazy kluczowe, jak i treść reklam tekstowych. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to najprawdopodobniej Twoja konkurencja wykorzystuje ten fakt od dawna, pozycjonując się na frazy związane z Twoimi znakami towarowymi. Zastrzeżenie znaku w Google zamyka drogę konkurencji do takich działań. Niestety, być może wkróce Google zmieni tą politykę również w Polsce, jako, że w niektórych krajach (np. UK, USA) od 15 czerwca 2009, reklamodawcy mogą reklamować się na słowa (oraz stosować ich użycie w treści reklam), które zawierają znaki towarowe, co do których nie posiadają oni praw własności.

3. Kontrolujesz działania partnerów

Poprzez wprowadzenie spójnej strategii prowadzenia kampanii SEM dla Twoich produktów lub usług wśród Twoich partnerów, afiliantów i resellerów, możesz przyczynić się do lepszego zarządzania budżetem na kampanie w wyszukiwarkach. Po pierwsze, nie podnosisz kosztów kampanii, próbując przelicytowywać się ze swoimi partnerami w biznesie. Po drugie, możesz zastanowić się nad podziałem niektórych swoich znaków towarowych, pomiędzy siebie i partnerów, ze wskazaniem na to jakiej komunikacji mają oni używać w swoich kampaniach linków sponsorowanych. Dzięki takiej polityce, możesz mieć kontrolę nad działaniami w wyszukiwarkach Twoich partnerów, które będę spójne z całościową komunikacją marketingową Twoich działań.

4. Testujesz, badasz, optymalizujesz – podnosisz współczynnik konwersji i ROI!

Prowadząc pozycjonowanie na frazy związane ze znakami towarowymi kupujesz bardzo tani ruch (najczęściej kilka groszy za kliknięcie), prowadzący do zdobywania konwersji. Dzięki temu możesz sprawdzić, który przekaz marketingowy działa lepiej w kontekście strony docelowej, do której kieruje. Wykorzystaj w tym celu możliwość zebrania statystycznie wiarygodnych danych konwersyjnych do testów A/B lub multiwariacyjnych za pomocą np. Google Website Optimizer’a, które pomogą wybrać Ci najlepszą konfigurację strony docelowej pod katem współczynnika konwersji. Tak zebrane wnioski dt. komunikatów marketingowych, stron docelowych przekaż swoim partnerom i afiliantom. Dzięki temu ich skuteczność również będzie wyższa. Ma to szczególne znaczenie, jeśli Twój CMS nie umożliwia w prosty sposób na przeprowadzenie takich testów.

5. Prowadzisz spójną komunikację marketingową we wszystkich kanałach reklamowych, wykorzystujesz synergię mediów

Poprzez nieobecność w linkach sponsorowanych dla fraz związanych z marką, tracisz część ruchu, który mógłbyś osiągnąć dzięki prowadzonej już reklamie w innych mediach, np. reklamie banerowej. Badania wskazują, że 27% osób, do których dotarła reklama banerowa, szuka informacji o produkcie, promocji, które zobaczyły na banerze, używając wyszukiwarki. I jest to niewiele mniejszy odsetek od 31% takich osób, które zdecydowały się kliknąć w ten baner.

6. Nie jest pewne, że zaoszczędzisz na frazach z grupy Brand

Marketerzy, których zadaniem jest wprowadzić cięcia budżetowe (tzw. oszczędności), zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego, w pierwszej kolejności skupiają się na kosztach związanych z prowadzeniem działań PPC dla fraz typu Brand. Jednak zaoszczędzone tak wydatki niekoniecznie mogą spowodować większy zwrot z inwestycji, a często skutek może być zupełnie odwrotny. Zwłaszcza w przypadku, kiedy koszty reklamy na frazy związane z marką były niskie (a w większości przypadków CPC dla Brandu to kilka groszy). Mimo, że rozsądne wydaje się podejście, które zakłada, że mimo braku obecności w wynikach wyszukiwania dla fraz kluczowych związanych z brandem (w postaci linku sponsorowanego), kliknięcie i tak nastąpi, tyle, że w link organiczny, niestety w praktyce nie zawsze okazuje się takie oczywiste. Często okazuje się, że ruch i przychód nie przenosi się w 100% na wyniki organiczne SEO. Zwłaszcza, jeśli istnieją inni reklamodawcy obecni na frazy związane z naszym brandem.

7. Powrót może być bolesny, a lekcja może kosztować

Jeśli zdecydujesz się przerwać kampanie SEM dla fraz związanych ze znakami towarowymi, po ponownym uaktywnieniu tych fraz, koszt kliknięcia za link sponsorowany najprawdopodobniej będzie wyższy. Po pierwsze dlatego, że wyniki jakości innych reklamodawców aktywnych na te frazy wzrosną podczas Twojej nieobecności. Po drugie, liczba reklamodawców zachęconych do działań Twoją nieobecnością może w tym czasie ulec zwiększeniu.

8. Wykorzystujesz Store Locator w Google

Możesz wykorzystać geotargetowanie i kierować ruch z wyszukiwarki bezpośrednio do swoich oddziałów z poszczególnych regionów geograficznych. Zwłaszcza, jeśli planujesz zupełnie inne akcje marketingowe i promocyjne w tych regionach. Poza linkiem sponsorowanym i treścią reklamy, pojawia się wówczas adres placówki oraz mapka dojazdowa.

9. Nie zawsze jesteś numerem 1 dla wszystkich fraz związanych z Twoim brandem

Często występuje sytuacja, że pomimo tego, iż jesteś niekwestionowanym właścicielem znaku towarowego, Twoja witryna nie wyświetla się w wynikach organicznych na pozycji pierwszej. Wyżej może być np. dobrze wypozycjonowana strona Twojego dystrybutora lub inna, niezależna strona, która np. oceniła Twój produkt.

10. Badania wskazują, że warto

Przeprowadzone badania (ComScore, Enquiro, Google, i inne) nad wykorzystaniem w kampaniach linków sponsorowanych słów związanych z marką pokazują wyraźnie ich wpływ na świadomość marki. Wśród badanych osób, którym pokazywano różne konfiguracje wyników wyszukiwania, największy wzrost świadomości marki wystąpił w sytuacji posiadania pozycji numer 1 zarówno w wynikach organicznych jak i sponsorowanych, w tym samym czasie.



W codziennej pracy spotykamy się z wieloma, często bardzo podstawowymi pytaniami dotyczącymi szeroko pojmowanego pozycjonowania witryn www. Mamy nadzieję, że lektura tego artykułu pozwoli, chociaż w części rozwiać podstawowe wątpliwości związane z wyceną pozycjonowania serwisu, zawarcia umowy czy zakresu świadczonych usług.

 

1. Kiedy moja strona będzie się wyświetlać na pierwszej pozycji w Google?

Żadna szanująca się agencja nie jest w stanie zagwarantować pierwszej pozycji, a tym bardziej określić czasu jaki potrzebny jest do jej osiągnięcia. Czynników mających na to wpływ jest zbyt wiele i nie zależą one od agencji, która zajmuje się pozycjonowaniem. Algorytm klasyfikujący strony i przyznający miejsca w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP – Search Engine Results Page) jest niejawny. Dodatkowo, pozycje stron w wynikach stale się zmieniają, na skutek wielu oddziaływujących na nie czynników.

Proces pozycjonowania jest rozciągnięty w czasie, ponieważ jest to nic innego jak budowanie zaufania wyszukiwarki do danej witryny www. W przypadku niektórych fraz efekty widoczne są już po 2 tygodniach, w przypadku innych po 2 miesiącach. Dodatkowo nie bez znaczenia jest fakt, że wyszukiwarki nie reagują na dokonywane pod kątem pozycjonowania zmiany z dnia na dzień. Samo wprowadzenie nie zaindeksowanej strony do spisu wyszukiwarki trwa ok. 1-2 tygodni. Ważna jest regularność i systematyczność prowadzonych działań, profesjonalne pozycjonowanie to ciągły proces.

Dla przykładu, jeśli w krótkim czasie powstanie zbyt wiele linków prowadzących do danej strony, mających podnieść jej pozycję – może to zadziałać niekorzystnie w skutek czego witryna może dostać tzw. filtr – czyli jej pozycja będzie stale obniżona o zadaną liczbę pozycji.

2. Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

W modelu „płatność tylko za efekt” wycena pozycjonowania zależy od czasu poświęconego przez agencję na osiągnięcie określonego zakresu pozycji w wyszukiwarce, np. pierwszych 10 wyników, a w szczególności zależy to od:

  • wybranego słowa kluczowego i aktualnej ilości oraz jakości witryn, które trzeba będzie „pokonać”, czyli konkurencyjności
  • strony podlegającej pozycjonowaniu (dotychczasowej historii strony, aktualnej pozycji, zawartości strony, częstotliwości aktualizacji, i wielu innych czynników)

W klasycznym modelu, klient przed dokonaniem wyboru agencji prosi o przygotowanie ofert kilka wybranych podmiotów, po czym najczęściej wybiera na drodze „konkursu” ofertę najtańszą, nie wgłębiając się specjalnie w szczegóły umowy. Skąd się biorą te różnice w cenach za pozycjonowanie, często sięgające ponad 100%? Odpowiedź jest prosta, każda agencja, względnie każdy pozycjoner ma swoją taktykę działania i to on szacuje ile zajmie czasu praca nad daną stroną www. Różne są też stawki godzinowe, często występują różnice w określeniu konkurencyjności i skali trudności dla pozycjonowania.

To, o czym należy pamiętać podejmując decyzję:

  • wartościowe pozycjonowanie to proces długotrwały, wymagający dużego nakładu prac po stronie agencji,
  • tanie koszty pozycjonowania to najczęściej posługiwanie się taktykami niezgodnymi ze wskazówkami twórców wyszukiwarek i stosowanie Systemów Wymiany Linków – tzw. SWL. Na czym to polega? Tu proces budowania „zaufania” wyszukiwarki sprowadza się do umieszczenia strony w automatycznym systemie, który w krótkim czasie generuje do niej linki z innych stron, również będących w tym systemie, podwyższając jej pozycję w wynikach. W tym wypadku praca sprowadza się do uruchomienia strony w systemie i od czasu do czasu sprawdzania czy idzie w górę. Wysiłek na pozycjonowanie bardzo niewielki, podobnie jak rezultaty takiego pozycjonowania. Krótko mówiąc: SWL są oficjalnie uznane przez wyszukiwarki jako działania sprzeczne z wytycznymi. Oznacza to, że równie szybko jak znaleźliśmy się wysoko w wynikach, możemy z nich spaść lub zostać całkowicie usunięci. To tylko kwestia czasu, kiedy danych SWL zostanie ‘zbanowany’ (zablokowany) pogrążając ze sobą witryny w nim uczestniczące. Warto zabezpieczyć się przed i sprawdzić czy umowa zawiera klauzulę o świadczeniu usług pozycjonowania tylko w oparciu o wytyczne twórców wyszukiwarek.

3. Czemu muszę podpisywać umowę o pozycjonowanie witryny na tak długo?

W najbardziej popularnym obecnie modelu dla pozycjonowania witryn – płatność za efekt, wysiłek włożony w pracę agencja ponosi niejako a konto, na rzecz przyszłego zwrotu z podjętych działań. Stąd umowa długookresowa na 3, 6 lub 12 miesięcy. W tym modelu ryzyko praktycznie całkowicie ponosi agencja, na którą położony jest ciężar osiągnięcia efektu. „Jedyne” ryzyko, jakie ponosi klient to czas, który ofiaruje agencji na pozycjonowanie swojej strony www – dlatego taka decyzja powinna być bardzo świadoma.

Klient ponosi koszty dopiero od momentu osiągnięcia określonego w umowie wyniku, czyli uzyskania pozycji w wyszukiwarce na zadaną frazę kluczową. Każde słowo podlega osobnej wycenie, a płatność następuje za pełny miesiąc osiągnięcia danej pozycji. Jeśli witryna zmieniała pozycję w tym okresie, opłata naliczana jest proporcjonalnie do liczby dni, w których witryna zajmowała daną pozycję lub wyciągana jest średnia z pozycji za dany miesiąc na podstawie wykonywanych na bieżąco raportów.



Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na współpracę z wyspecjalizowaną agencją świadczącą usługi takie jak pozycjonowanie SEO, czy też posiadasz w swojej firmie wewnętrzne zasoby dla tego typu działań, warto sprawdzić stronę, która ma znaleźć się wysoko w rankingach, pod kątem podstawowych kwestii dt. pozycjonowania w wynikach naturalnych. Jeśli jesteś na etapie projektowania lub przebudowy witryny i chcesz, aby była ona przyjazna dla wyszukiwarek oraz zoptymalizowana po kątem SEO – to dobry moment, aby przejrzeć poniższą listę 10 przykazań dla pozycjonowania naturalnego w Google (oraz innych wyszukiwarkach).

 

1. Wybierz właściwe frazy kluczowe dla swojego biznesu

Jeden z najczęściej popełnianych błędów to niewłaściwy dobór fraz kluczowych, dla których chce się osiągnąć wysokie pozycje. W większości przypadków są to zbyt ogólne słowa, na które praktycznie nie sposób osiągnąć wysokiej pozycji w czasie krótszym niż 6-12 m-cy. Zwłaszcza w przypadku nowych, świeżo wykupionych domen. Co prawda przez początkowy okres od wprowadzenia strony do indeksu wyszukiwarki taka domena może zyskać tzw. bonus początkowy i znaleźć się nawet przed dużo starszymi historycznie wynikami, nie mniej jednak nie będzie on długotrwały i prędzej czy później (ok. 1-2 m-ce) pozycja witryny spadnie. Jeśli nastawiasz się na efektywne pozycjonowanie, musisz przeprowadzić kompleksową analizę słów kluczowych. Znaleźć niszowe, bardziej precyzyjne słowa kluczowe, które być może nie są tak często poszukiwane jak frazy ogólne, ale za to szansa na osiągnięcie zadowalającej pozycji jest dużo większa. Przykład: zamiast frazy „zaproszenia” sprawdź potencjał wyszukiwania dla kilku fraz niszowych, np. „zaproszenia ślubne ręcznie robione”, „oryginalne zaproszenia na ślub”, etc. Wybierz 10-20 fraz i posługuj się nimi na swojej stronie, w różnych odmianach fleksyjnych.

2. Aktualizuj swoją stronę, używaj wybranych fraz kluczowych

Wyszukiwarki bardziej promują witryny „żywe”, takie, których treść ulega ciągłym zmianom i przyrostowi. W takich wypadkach, silniki indeksujące również częściej odwiedzają taką stronę www. Dobrym pomysłem jest tworzenie wysokiej jakości zawartości na stronie, niech każde wybrane do pozycjonowania słowo kluczowe posiada swoją osobną podstronę oraz dopasowaną do niej zawartość. Staraj się uzupełniać treści i dodawać nowe podstrony regularnie.

3. Upewnij się, że witryna zawiera poprawne tagi HTML (TITLE i H1)

Prawidłowe wykorzystanie tagów języka HTML, w którym napisana jest Twoja strona www to absolutna podstawa. Nie chodzi o wykorzystanie tagów, w których wpisuje się frazy kluczowe i opis strony. Obecnie nie ma to już praktycznie żadnego znaczenia dla wyszukiwarki Google. Upewnij się, że każda strona posiada unikalny nagłówek TITLE (max. 65 znaków), w którym znajdą się wybrane przez Ciebie słowa. Sprawdź czy znajdują się one również w tagu H1 (odpowiada za nagłówek strony), który często jest również generowany w postaci grafiki, co nie jest optymalnym rozwiązaniem. Tekst w postaci grafiki nie jest „czytelny” dla wyszukwiarki.

4. Sprawdź, czy adresy URL Twojej witryny są przyjazne

Często adresy URL prowadzące do podstron strony internetowej, zawierają masę różnych parametrów, cyferek, dynamicznych treści i identyfikatorów, a nie zawierają fraz kluczowych, które zostały wybrane do pozycjonowania. Istnieje wiele technik programistycznych, które pozwolą to zmienić, a z wielu względów jest to dużo bardziej optymalne podejście do nazewnictwa podstron serwisu.

5. Usprawnij wewnętrzne linkowanie w serwisie

Nawigacja po serwisie jest nie tylko istotna z punktu widzenia użyteczności strony www, ale również z punktu widzenia wyszukiwarki. Linkowanie w głąb serwisu z poziomu treści, używanie do tego wybranych fraz kluczowych, kontekstowe wyświetlanie linków typu „dowiedz się więcej” czy „zobacz treści powiązane”, powodują usprawnienie wewnętrznego linkowania na stronie www.

6. Stosuj technologię Flash w ograniczonym stopniu

Technologia Flash umożliwiająca tworzenie efektownych, animowanych serwisów jest niewątpliwie bardzo przyjazna dla oka. Niestety nieco gorzej jest z wyszukiwarkami. Możesz mieć najpiękniejszą witrynę świata, ale nikt nie będzie w stanie do niej dotrzeć. Używaj Flash’a z rozwagą, ogranicz go do pewnych elementów na stornie. Nie wykonuj witryny w całości w tej technologii, a tym bardziej menu nawigacyjnego, które prowadzi do podstron Twojego serwisu.

7. Używaj tekstu, zamiast grafiki

Jeśli w Twojej witrynie przewagę ma grafika, z pewnością strona wygląda bardzo ładnie. Ważne jest jednak, aby posiadała również odpowiednią liczbę tekstu. Prawidłowe wyważenie proporcji między grafiką i tekstem jest niezwykle istotne. Staraj się również nadawać obrazkom umieszczanym na stronie odpowiednie etykiety i nazwy. Google indeksuje również grafikę, może to pomóc w zwiększeniu ruchu na Twoją stronę.

8. Zapomnij o metatagach

Metatagi Twojej strony, które wyposażyłeś w wybrane frazy kluczowe nie mają znaczenia. Jedyne co możesz w tym względzie zrobić to wyposażyć każdą podstronę w unikalny tag „metaname description” zawierający max 155 znaków. Jednak samo posiadanie metatgów nie wypozycjonuje Twojej witryny.

9. Zaindeksuj swoją stronę w wyszukiwarce

Twoja strona nigdy nie trafi automatycznie do Google! Najprostszy sposób, aby wprowadzić ją do tej wyszukiwarki to dodanie do niej linka, na innej, już zaindeksowanej stronie. Najlepiej na stronie posiadającej wysoki Pange Rank. Upewnij się, że wszystkie Twoje podstrony są poprawnie zaindeksowane, sprawdź to wpisując „site:www.twojastrona.pl” w Google. Jeśli strona jest we flashu, w większości przypadków wyszukiwarka zwróci jeden, góra kilka linków. Prawidłową indeksację wszystkich podstron zapewnisz sobie odpowiednim wewnętrznym linkowaniem, warto wyposażyć w tym celu stronę w mapę serwisu, która zawierać będzie wszystkie najważniejsze linki wewnętrzne. Często w fazie projektowania i testów witryny, programiści wyposażają ją w plik robot.txt, w którym można zablokować dostęp wyszukiwarki do serwisu lub jego części. Sprawdź, czy nie blokuje on dostępu do serwisu. Pamiętaj, że zmiany w indeksie Google widoczne są często dopiero po kilku lub kilkunastu dniach.

10. Nie umieszczaj treści na stronie, które są kopią

Unikalność zawartości strony jest niezwykle istotna, jeśli kopiujesz treść znalezioną na innej witrynie, narażasz się na obniżenie rankingu swojej strony. Google sprawdza witrynę pod kątem „duplicate content” czyli oryginalności tekstu. Jeśli przepisujesz skądś treści, możesz mieć pewność, że praktycznie na 100% są już one zaindeksowane w wyszukiwarce. Ich ponowne zaindeksowanie na Twojej witrynie z pewnością nie pomoże uzyskać wysokich pozycji.
Wymienione powyżej czynniki to jedynie wierzchołek góry lodowej wszystkich elementów wpływających na pozycję Twojej witryny w Google, warto jednak od nich zacząć, aby upewnić się, że podstawowe rzeczy zostały sprawdzone. Ich zastosowanie nie gwarantuje jednak wysokich pozycji w Google, jest to absolutne minimum, które należy spełnić w celu zaczęcia procesu pozycjonowania. Opisane powyżej kwestie skupiają się wyłącznie na optymalizacji wewnętrznej dotyczącej zawartości i budowy strony www. Pozostaje jeszcze kwestia najważniejsza we współczesnym pozycjonowaniu w Google i innych wyszukiwarkach – .



czwartek, 29 sierpnia 2013
Link przychodzący (ang. backlink, incoming link, inbound link, inlink, inward link) - pod tym terminem rozumie się linki zewnętrzne przychodzące prowadzące na daną stronę z innego serwisu. Strona, na której link jest umieszczony to strona linkująca, natomiast strona, do której link prowadzi to strona linkowana. Linki zewnętrzne przychodzące są efektywnym narzędziem w procesie pozycjonowania strony. Ilość i jakość linków przychodzących razem z ich tekstami zakotwiczenia to zewnętrze czynniki wpływające na wzrost rankingu strony, czyli tzw działania off-site. Parametry istotne przy pozycjonowaniu strony. Linki przychodzące odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania stron internetowych. Dla wzrostu pozycji strony w wynikach wyszukiwania najistotniejsze znaczenie mają następujące parametry linków przychodzących:

 

  • ilość - im więcej linków przychodzących prowadzi na daną stronę, tym wyżej będzie się ona pojawiać w wynikach wyszukiwania. Należy jednak pamiętać, że linki powinny być rozmieszczane na stronach wartościowych serwisów stworzonych z myślą o użytkownikach Internetu oraz zawierające treść o tematyce podobnej do strony linkowanej.
  • jakość stron linkujących - parametry jakościowe stron linkujących, wpływają na stronę linkowaną oraz jej pozycję w wynikach wyszukiwania.



 
1 , 2 , 3